Proč je lepší na SportBreaku sledovat více sázkových servisů?
12.09.2022 12:00
Možná vás už taky někdy napadlo, zdali pro dosažení profitu není lepší sledovat více sázkových servisů. Odpověď je jednoznačná – ano, je. V tomto článku vám vysvětlím, proč tomu tak je, jak to vlastně funguje a proč sledováním více sázkových servisů (samozřejmě za předpokladu, že se bude jednat o kvalitní, verifikované sázkové servisy) nikdy neprohloupíte. Sami se pak rozhodněte, zdali do toho půjdete.
Potlačení variance
Jak už jsem uváděla v několika předešlých příspěvcích na Blogu, sázení není sprint, ale maraton. Při výběru správného sázkového servisu je třeba vycházet ze statistiky alespoň 500 tipů a to z toho důvodu, že v krátkodobějším horizontu se může stát prakticky cokoliv – skvělý sázkový servis může být v rámci například 100 tipů v minusu, zatímco špatný sázkový servis v rámci 100 tipů může úplnou náhodou vykázat perfektní čísla.
Důvod je ten, že při sázení do hry vstupuje variance. A tu lze potlačit pouze a jedině tím, že budete sázet co nejvíce tipů. Přitom platí, že čím více tipů s hodnotou v rámci určitého období podáte, tím spíše se dopracujete takových čísel, kterých byste se vzhledem k dlouhodobým výsledkům daných sázkových servisů měli dopracovat.
Tzn. pokud v rámci jednoho měsíce podáte například 300 tipů, pravděpodobnost, že na konci měsíce budete v plusu je téměř 100%. Pokud byste však v rámci jednoho měsíce podali například jen 30 tipů, potom je pravděpodobnost odchylky do jedné či druhé strany poměrně veliká. Faktem je, že i ty nejlepší sázkové servisy mohou mít v takto malém vzorku tipů nepříjemný propad. A neříká to nic o jejich kvalitě.
Navýšení objemu protočených peněz a tedy i zisku
Protože ziskové sázení není o určování vítězů, ale o hledání hodnotné ceny, a protože při něm nepřicházejí pouze výhry, ale také prohry, sázkaři musí dodržovat zásady správného bankroll managementu. Bankroll management nám říká (při běžně vysokém riziku), že peníze na sázení je třeba rozprostřít na více sázkových příležitostí (a na jednu sázku dávat maximálně 5% ze svých sázkařských peněz). Jedině tímto způsobem lze eliminovat riziko, že přijdete o všechny své peníze dřív, než se projeví výhoda, se kterou sázíte.
Bankroll management ovšem určuje i to, jakého zisku můžete s daným servisem dosáhnout. Pakliže na každou sázku dáváte například 1000 Kč a daný sázkový servis vám ve vybraném období poskytne 100 tipů, potom ve hře „protočíte“ celkem 100 000 Kč. Z objemu vsazených peněz pak lze vypočítat očekávaný zisk tím, že celkovou vsazenou částku vydělíte 100 a vynásobíte ROI (zhodnocení), kterého sázkový servis dosahuje.
Příklad:
Sázíte se sázkovým servisem, který měsíčně dává v průměru 50 tipů. ROI daného servisu je 15% a vaše sázka na jeden tip je 1000 Kč.
Celkový objem vsazených peněz = 50 × 1000 = 50 000 Kč
Jedno procento = 50 000 Kč / 100 = 500 Kč
Váš očekávaný zisk = 500 (Kč) × 15 (%) = 7500 Kč
V případě, že do svého portfolia zařadíte další sázkový servis, který vám poskytne dalších 50 tipů na sázení při stejné nebo podobné výhodě, potom váš očekávaný zisk na konci daného měsíce bude dvojnásobný. Obecně platí, že s každým přidaným sázkovým servisem navyšujete celkový objem vsazených peněz a tím i váš zisk.
Proč je lepší sledovat více sázkových servisů – závěr
Abych to shrnula – zisk ze sázení nelze navýšit tím, že skokově (proti zásadám správného bankroll managementu) navýšíte svoji běžnou sázku, ale pouze tím, že navýšíte počet podávaných tipů. Díky navýšení počtu tipů navýšíte celkový objem vsazených peněz a tím i svůj zisk na konci měsíce.
Větší počet podávaných tipů taktéž pomůže ke snížení rizika, protože čím více tipů s hodnotou podáte, tím spíše se na konci měsíce dopracujete čísel, která byste si měli (vzhledem k výhodě) zasloužit.